Yoho National Park, Canada

29 september 2016 - Lake Louise, Canada

Even weer wennen aan een uur tijd verschil (naar Nederland nog 8 te gaan). Weer vroeg uit bed, we gaan weer een wandeling maken. Eerst de Takakkaw Fall bekeken, wat een hoogte en wat een geweld! Een paar foto's gemaakt en toen opzoek naar de trail. Dat was nog wel een dingetje we konden de trail die wij wilden lopen niet vinden op de bordjes, dan maar een andere... Het begon flatt , zoals ze in Canada zeggen. Hier al mooie waterstromen en een waterval gezien. Toen begon het echte werk! 11km berg opwaarts met stukken van 40% stijgen! Af en toe echt een beetje ademnood. Onderweg zijn we van vorst naar circa 22/25 graden gestegen, heerlijk weer en volop zonneschijn. Ook tijdens deze trail weer prachtige uitzichten op onze weg naar boven. En dan sta je opeens in een Alpenweiden onder de gletsjer, die je 2 1/2 uur geleden vanaf de grond hebt staan bewonderen! We dachten het hoogste punt te hebben bereikt, ahum... Nog een paar klimmen en toen stonden we recht onder de gletsjer met uitzicht over alle gletsjers rondom ons. Onze mond viel open open van verwondering, wat een prachtig gezicht! 2km lang onder en over de gletsjers door gelopen, af en toe het pad zoeken over de vele keien die we hebben beklommen. Het was echt warm boven jassen en truien uit jammer genoeg de korte broek vergeten... Toen begon de weg naar beneden. Pfff wat een smalle paadjes of geen en diepe afgronden, niet te beschrijven! Na 5uur weer veilig en super moe beneden aangekomen. Even de Kids een berichtje gestuurd vanuit het visitors centre en toen opweg naar Lake Louise. Onderweg nog veel mooie bergen gezien. Al met al hadden we de Icelain trail in Yoho park zeker niet willen missen! Eén van onze hoogte punten tijdens onze rondreis door West Canada.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Naomi: