Scenic drive 1 van SF naar LA

7 juli 2019 - Northridge, Verenigde Staten

Na een paar dagen off line te zijn geweest ons bijna laatste verslag😯 We zijn woensdag over de Golden Gate Bridge gereden en hebben SF weer achter ons gelaten. We gaan rijden, over de Scenic Drive 1 langs de kust, naar LA. Het duurde even om SF uit te komen. Eenmaal buiten SF zetten we de camper op een parkeerplek aan het water en drinken een bak koffie.  Het weer is helaas niet zo mooi, dus geen strand.. De eerste plaats die we aandoen is Santa Cruz. We wandelen er doorheen en kopen bij een leuk Italiaans winkeltje een 'broodje'. Als we verder rijden komen we in Monterey. Een gezellige boulevard met gekleurde huisjes en een grote pier. Ook hier wandelen we rond en drinken iets. We zien ook op een tv dat de Nederlandse dames voor staan😉 Richting Carmel gaan de 17-Mile Drive rijden. Wat een huizen en mooie uitzichten. We zien tijdens de rit zeehonden. Eindelijk wordt de rit mooier qua natuur. Dan begint de Big Sur. Het is er prachtig, we overnachten in Fernwood. We staan midden in het bos aan een rivier. Voor we gaan slapen gaan we even de kroeg in voor een afzakkertje. Het is weer een koude nacht.

4 juli vervolgen we onze weg door de Big Sur. Wat een uitzichten en gelukkig mooi weer. We drinken koffie op een van de uitzichtpunten zo  op de cliff heerlijk in de zon. Bij iedere bocht is het bijna ohh, ahh en maar weer een paar foto's schieten. Er is ook een kleine waterval onderweg waar we voor stoppen. In San Simeon maken we een broodje klaar en rusten even. De locals zijn ruim aanwezig ivm 4 juli zijn alle Amerikanen vrij. We vervolgen onze weg en stoppen bij een plek waar heel veel zee olifanten leven. Wat super om te zien! In Obispo stoppen we om het plaatsje te bezichtigen.  Het is er rustig, wij hadden veel drukte verwacht ivm 4 juli. Iedereen was naar de stranden hoorden we, niet blij mee.. Dat betekent problemen richting onze campground. Gelukkig viel het mee😉 Rond 21.30u barste het vuurwerk los. Samen met de Amerikanen gekeken daarna lekker slapen. Nou ja.. Midden in de nacht wordt Freddy wakker.  Er spuit water tegen de camper. Hij gaat kijken en komt tot de conclusie dat we lekkage hebben bij de kraan. Nat komt hij in de camper en zegt; ' we moeten gaan bellen alles in de straat is al Nat Toch nog even extra checken wat er aan de hand is, wat blijkt.. De sprinklers staan aan om je krom te lachen🤣

Pismo laten we vandaag weer achter ons om richting LA te rijden. Het is bewolkt en het ziet er erg somber uit. Rijden we bij Lompoc ook nog verkeerd😣 Wel rijden we nu een stuk door de bergen, hoe leuk is dat.. 😀 Gelukkig wordt het later op de ochtend beter. Als we in Santa Barbara aankomen schijnt de zon. We vermaken ons hier prima. Een mooie plaats met leuke eettentjes, barretjes  en ook nog iets van cultuur😉 Het Courthouse zijn we op geklommen en werden beloond met een uitzicht over de stad en zee. Na zo'n 3 uur houden we het voor gezien. We stappen weer in de camper en rijden naar LA. Het wordt drukker en drukker naarmate we dichter bij LA komen. Onderweg is het wel even zoeken, maar rond 17.00uur zijn we op de Campground.  Even niksen, dan eten, een berichtje schrijven...🤤 Wat is dat? We gaan helemaal heen en weer... Een echte AARDBEVING!! De bomen, stoelen echt alles bewoog, het water van het zwembad klotst over de kant. Berichtje niet meer afgemaakt.. Vandaag maar even gedaan. Foto's volgen.

1. Jose:
    7 juli 2019
    Hey, dat klopt een bijzondere beleving zo'n aardbeving, Wij hadden dat op Bali (2x).
    Hoe snel kan een mooie vakantie gas, veilige vlucht naar huis, tot gauw xx