Wawona Yosemite

3 juli 2019 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Genoten van ons plekje in de bos, wel koud, maar daar hebben we dekbedden voor. We blijven heerlijk in het rustige Wawona. De Chilnualna Falls Trail gaan we lopen. Het is of we weer in Canada zijn. De Trail gaat door het bos naar boven. Het is weer een prachtige route. De waterval bestaat uit 3 delen, wij lopen tot de bovenste. Een pittige klim en lekker rustig, qua mensen. We verbazen ons iedere keer bij het zien van zoveel jonge mensen en gezinnen met kleine kinderen die trails lopen. De jongelui zijn volledig bepakt en bezakt om ook de nacht door te brengen op de berg. Petje af voor de jongelui en kleine kids! Door de enorme sneeuwval, afgelopen winter, stromen alle watervallen hard met veel water te gelijk. Hierdoor was ook de Tioga Pass zo laat open. Wat de watervallen betreft boffen we zeker, wij denken dat over een maand er lang niet meer zoveel water stroomt. Om een uur of 13.00u zijn we weer beneden en drinken nog iets bij Pine Tree, de cappuccino is er heerlijk! Vandaag staan we op Wawona Campground, zo aan het water. We genieten van de rust en het geluid van stromend water, lekker chillen..😁 Een Ranger komt langs, om door te geven dat hij vanavond iets over beren gaat vertellen en dat we welkom zijn in het Amphitheater. Na het eten besluiten we om naar het 'bear talk' te gaan. Omdat wij het verst weg wonen van allen die er zaten mochten wij het kampvuur aan steken. Gelukkig in één keer goed gegaan. De Ranger vertelde veel en speelde leuk in op de vragen van de kinderen. De beren in Yosemite zijn niet zwart, maar bruin/blond door de zon. We drinken nog iets, douchen en slapen. Morgen trekken we weer verder.