Yosemite 2

30 juni 2019 - Yosemite, Verenigde Staten

Wat een ongelofelijk koude nacht hebben we gehad, blij met beide dekbedden. Het is weekend, nog meer drukte.....😕 Maar vroeg naar Yosemite Valley vertrokken. Vandaag staat de Mist Trail op ons programma. We bemachtigen dicht bij de start een perfecte parkeerplaats, even ontbijten, dan spullen inpakken en op pad. Het begint vlak en koud. Dat is niet voor lange duur, de trail gaat vrij steil de lucht in. We komen na ongeveer 1/3 van de trail bij een brug met uitzicht op de Fernal Fall. Dat is al prachtig, benieuwd naar de rest🤗 Gestaag lopen we verder de berg op. Na een tijdje komen we dicht bij de waterval en we worden kletsnat ( hier komt de naam misttrail vandaan).  Wat een kracht zit er achter het water, bijzonder om van zo dichtbij er langs te lopen. We schieten foto's en maken een filmpje en lopen door. De trap naar boven brengt ons boven de waterval. Hier rusten we even uit en genieten van de omgeving. Op naar de Nevada Fall, we zijn nu op 2/3 van de trail. Onderweg komen we er achter de 'verkeerde' route te hebben genomen. We kunnen wel naar de Nevada Fall, maar dan met een omweg. Ach, we zijn nu toch bezig... Onderweg komen we kreekjes tegen en worden we weer nat van al het water dat via de rotsen naar beneden komt. Gelukkig is dit aangenaam gezien de warmte. We zien de waterval steeds dichterbij komen, wat prachtig om te zien en om te horen. Eenmaal boven genieten we van onze prestatie en het mooie uitzicht. Na iets te hebben gegeten, gedronken en het schieten van wat foto's gaan we naar beneden.  Dit keer de korte route, foiii ik wist niet dat afdalen zo zwaar kon zijn.. Misschien toch goed gekozen, wat ging dit steil naar beneden! Wat een mensen komen we tegen, veel te druk. Gelukkig zijn wij vroege vogels en kunnen op de top rustig genieten, zonder al die mensen om ons heen. Weer bij de camper onze energie aangevuld met een Hollands broodje van de Nederlandse bakker uit Bishop. Uitgerust rijden we richting Wawona. Tenminste.. iets waar je 10 min over kunt doen, doen wij 45 min over, dat is de Valley uitkomen. Nu op zoek naar een plek om te slapen. We proberen de campground voor de volgende nacht, vol! Wel worden we geholpen met een gratis slaapplek midden in de bos net buiten het park. Perfect voor ons😁 Onderweg er naartoe komen we nog een echt Amerikaans landhuis/ranch/lodge, hoe het ook mag heten, tegen. We hebben er iets gedronken, 'overheerlijke', ginger beer😝 Nog even ons blog bijgewerkt en dan maar eens ons plekje opzoeken.