Sa Pa

15 juli 2017 - Sa Pa, Vietnam

15 juli
Vroeg op vandaag, 5.45u pff wat een tijd... Ontbijten kunnen we bij friendstravel, lekker ontbijt dus een goed begin van de dag. We gaan met de bus naar Sa Pa, zo'n 6 uur reizen. De reis is prima verlopen, ruime zitplaatsen een beetje dommelen en Vietnam bekijken door het raam. Aangekomen in Sa Pa worden we opgehaald door Mali onze gids voor 2 dagen. (zij is een local en haar stam is black Mhong) Eerst krijgen we een heerlijke Vietnamese lunch voorgeschoteld. Na de lunch gaan we al wandelend naar onze homestay voor de avond en nacht. Onderweg lopen we door kleine plaatsjes, langs een waterval, over modderpaden, door bamboebossen en door/langs de rijstvelden. We wandelen in totaal zo'n 3 1/2 uur. Een 3tal locale kinderen lopen met ons mee, op slippertjes door de modder de glibberige berg op en af. Natuurlijk willen de meisjes graag iets aan ons verkopen Een paar armbandjes rijker komen we uiteindelijk bij de homestay aan. We krijgen wat vers gebakken aardappelreepjes (patat) om de eerste trek te stillen. Papa kookt samen met zijn dochter eten. Er wordt gevraagd of wij willen helpen met koken. Natuurlijk helpen we met het plukken van groente(zo uit de natuur) en het maken van groente spring rolls. Na een heerlijke douche gaan we samen met de familie van Mali eten. Het eten is heerlijk! Maar wat een gesmak en geslurp Na het eten kregen wij beide een voetmassage van de man van Mali, super was dat! Het regent en onweert intussen flink, de elektriciteit laat het meerdere malen afweten, pikkedonker.... Noodverlichting wordt snel aangezet en we kunnen nog even kaarten en genieten van de spelende kinderen. De kinderen vermaken zich met een paar planken en kleden, heerlijk om naar te kijken. Dan vroeg ons bed in want er staat voor morgen een lange wandeling op het programma.

1. Marlon Smit:
    18 juli 2017
    Ziet er goed uit!! Papa die aan het koken is.. haha ;)
  2. Naomi:
    Ziet er zeker goed uit!
    Maar goed dat Marlon en ik er niet zijn aangezien ze daar zo slurpen en smakken;)
  3. Jose:
    19 juli 2017
    Prachtig!
  6. Sonja:
    19 juli 2017
    Leuk hoor en toch ook wel bekende foto's zo met die rijstvelden.