Ninh Binh

19 juli 2017 - Ninh Binh, Vietnam

19 juli
Voor vandaag staat de reis naar Ninh Binh op het programma of te wel droge Halong Bay. De gids en chauffeur komen ons rond 8.00uur ophalen. Om uit Hanoi te komen moet je van goede huize komen wat een chaos op de weg met al die scooters en auto's. Het is een rit van 2uur naar Ninh Binh, dus niet al te lang. Aangekomen in Ninh Binh zijn we gaan 'fietsen' , het was niet verder dan 1 1/2 km. Na het fietsen hebben we gegeten en hebben een rondvaart gemaakt. In een bamboe bootje door de regen Ondanks dat was het de moeite waard. Onze roeister liet veel zien, mooie vogels een grot en een kijkje bij een vissersbootje. Wij waren op dat moment de enigen op het water Na de tocht zijn we naar onze homestay gebracht. Een prima kamer/huisje met uitzicht over de rijstvelden Vanavond staat er geroosterde duck voor ons op het menu en we eten in het prieeltje op het water. We werden al vroeg geroepen voor het eten. Helaas viel het ontzettend tegen. Het eten was ronduit slecht Het prieeltje hebben we zelf maar geskipt ivm de muggen, lek geprikt worden leek ons niet zo prettig. We zijn op tijd gaan slapen voor de trip naar Tam Coc.