Mekong Delta

27 juli 2017 - Mekong Delta, Vietnam

27 juli
Ho Chi Min laten we weer achter ons en vertrekken naar de Mekong Delta. Het is een rit van zo'n 2 1/2uur. We stappen op een boot en varen de Mekong verder in. Het is niet anders dan kokosbomen wat we zien... Onderweg bezoeken we een fabriekje waar bouwstenen worden gebakken, waar kokos snoepjes worden gemaakt en hoe slaapmatten worden gemaakt. Na het laatste bezoek worden we met de tuk tuk naar onze lunch plaats gebracht. Wat een schitterend rustig plekje. Tijdens de lunch krijgen we een hele vis voorgeschoteld en nog veel meer lekker eten. Na het eten wandelen we naar een klein bootje en varen dieper de Mekong in, na een tijdje stappen we over op de grotere boot. We genieten van de rust en de natuur. Terug op de kade staat ons een hele lang rit te wachten. Pfff het duurde wel 2 1/2uur. Tijdens de rit moesten we nog met een pontje over, altijd spannend in dit soort landen Eenmaal bij onze homestay kunnen we niet anders zeggen dan wat een fantastische plek! De koffers brengen we naar ons huisje en gaan daarna nog even wandelen. Bij nader inzien niet handig wanneer het donker wordt Wanneer we terug zijn spelen we nog een potje pool en gaan dan aan tafel. We krijgen weer lekker te eten. Vanavond vroeg naar bed want morgen moeten we weer vroeg op.

1. Kelly Smit:
    28 juli 2017