Mekong Delta

28 juli 2017 - Mekong Delta, Vietnam

28 juli
5.00 uur ging de wekker pfff, vakantie zeggen we dan... Om half 6 staan we op de kade, met ons ontbijt in de hand, te wachten op onze boot. We gaan naar een soort groente en fruit veiling op het water. De zon komt op en wij genieten van de rit er heen. Eenmaal aangekomen zien we allerlei, wat grotere, boten liggen. Er wordt flink onderhandeld. Wij kunnen geen fruit kopen want het gaat met grote hoeveelheden tegelijk. Wel mogen we een kijkje nemen op een boot waar alleen ananassen op worden verkocht. De schippersvrouw maakt een ananas voor ons klaar en snijd er een soort lolly van, zodat wij het gemakkelijk kunnen eten. Het smaakt heerlijk zoet! We gaan weer in onze boot en varen naar een noedelfabriekje. Er wordt hier nog op de ouderwetse manier rijstnoedels gemaakt. Leuk om even gezien te hebben. Een paar natte voeten en weer iets 'wijzer' stappen we onze boot eeer in. We nemen ook nog een kijkje in een gigantische fruittuin. Er worden hier ook kikkers, muizen en slangen gegrild, we mogen proeven. Freddy twijfelde en heeft het toch niet gedaan. Mijn maag zei doe maar niet...... We stappen in de boot en varen naar de plaats waar onze taxi ons komt halen voor de rest van de rit naar de ferry. Aan wal bezoeken we nog een klein marktje en drinken er nog een lekkere ijskoude koffie. Twee uur en 30 minuten uur later zijn we in de plaats waar vandaan we vertrekken. Frank laat ons nog een paar locale gerechten proeven tijdens de lunch. Dan is het tijd om afscheid te nemen en vervolgen wij onze weg, nu naar Phu Quoc. De ferry hebben wij beiden enorm tegenop gezien, met onze belevenissen in Thailand nog in ons achterhoofd Gelukkig viel het mee. Aangekomen zijn we met de taxi naar onze homestay gegaan. We nemen onze intrek in het holohuisje. (Wij zien er een duikershelm in) Het is heerlijk weer, Freddy neemt nog een duik in het zwembad voor we gaan eten. Het tentje waar we gaan zitten werkt maar 1 meisje. We moeten lang wachten, ze zegt ; 'sorry ik ben the only people' Het eten was overigens prima en lekker vers. Nu duiken we ons bed in. Het was een lange dag.