Ho Chi Min

26 juli 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

26 juli
Vandaag zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest. Bijzonder om te zien hoe de Vietcong zich tijdens de oorlog voort bewoog en zich verdedigde. We zijn de tunnels in geweest. Erg benauwd voelde dat aan. De echte tunnels waren nog kleiner, wij passen daar bijna niet in. Onder de grond waren zelfs keukens, een schooltje, en wapenfabriekje etc.. verder lieten ze zien van welke vallen gebruik werd gemaakt, daar wil je niet in terecht komen Na het bezoek moesten we weer 2 1/5uur rijden naar Ho Chi Min. Wij hebbem ons af laten zetten bij het oorlog museum. Erg indrukwekkend al de foto's en verhalen. Ook nu ondervinden nog steeds mensen de gevolgen van de oorlog. Door operatie orange worden er nog steeds kinderen geboren met allerlei afwijkingen. Na al deze indrukken is het tijd voor iets leuks. We eten langs de weg een soort pannenkoek belegd met allerlei dingen. Na het eten zijn we naar het hoogste gebouw van Ho Chi Min geweest. We hebben genoten van het schitterende uitzicht over de stad met een cocktail in onze hand. Dit was een mooie afsluiting na een indrukwekkende dag.