Hoi An

23 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

23 juli
Vandaag is het zo ver, we gaan met de easy rider richting Hoi An. Eerst vroeg uit de veren om de trein vanuit Dong Hoi naar Hue te halen. De rit met de trein duurt zo'n kleine 3 uur, we komen rond 10.15uur in Hue aan. De mannen staan ons al op te wachten. Terwijl wij een bakje thee drinken binden de motorrijders de koffers op de motor. Wanneer we allemaal klaar zijn kunnen we vertrekken richting Hoi An. Aan het weer zal het vandaag niet liggen, het is weer prachtig weer! ☀️Het is al een belevenis op zich om achterop een motor te zitten en dwars door al het verkeer te bewegen We genieten beiden met volle teugen. Na een tijdje rijden stoppen we eerst in een vissersdorpje en later bij een waterval. De locales hebben van deze waterval een heus waterpark gemaakt. De kinderen springen vanaf allen kanten het water in, lopen over spekgladde houten 'bruggetjes'. In onze ogen levens gevaarlijkZie de foto's! We proeven een lekkernij van deze omgeving. Het is een garnaal in een soort pittig rijste papje, gewikkeld in een bananenblad. Heerlijk smaakte dit. Toen was het eindelijk zo ver, we gaan met de motor over de Heavens Pass! Gelukkig komen we droog aan bovenaan de berg, er kruipen dikke regenwolken achter ons aan de berg op. Boven op de berg een paar foto's genomen en toen snel weer door. Aan de andere kant van de berg was het weer prachtig weer en gelukkig maar. Aangekomen in Danang lunchen we en krijgen locale food om te proeven. Het laatste stuk rijden we langs het strand en bezoeken we een tempel in Danang. Rond een uur of 18.00uur worden we bij onze hostel, van wel €10,- voor 2 nachten, afgezet. Het was een prima verblijf. In de avond brengen we een bezoek aan het stadje Hoi An. Wat een drukte.... We waren er al snel klaar mee en hebben heerlijk rustig in het straatje bij onze hostel gegeten. Het eten was er heerlijk, we hebben meteen een cooking class voor de volgende dag afgesproken in dit restaurantje. Nu maar weer een poosje gaan slapen.

1. Naomi:
    25 juli 2017
    Ziet er goed uit en klinkt goed!!
  2. Jose:
    25 juli 2017
    Prachtig, hoe herkenbaar, ik wil teruuugggg.
  3. Jarissa:
    26 juli 2017
    Waar zijn de foto's op de motor?