Dong Hoi

22 juli 2017 - Dong Hoi, Vietnam

22 juli
Vanmorgen 5.30uur aangekomen in Dong Hoi. We worden opgehaald en naar ons hotel gebracht. Even opfrissen en bijkomen van de treinreis. Vanaf het terrasje kijken we op een groep sportende mensen. Mooi om naar te kijken Voor we worden opgehaald, om een kijkje te gaan nemen in grotten, genieten we van ons ontbijtje. Vandaag gaan we naar Paradise Cave en Dark Cave. De laatste gingen we eigenlijk niet bezoeken. De Cave die we zouden bezoeken was voor meer dan de helft gesloten Dit i.v.m. alle regen die is gevallen de afgelopen dagen. Rond een uur of 10.00uur komen we aan bij Paradise Cave, nooit geweten dat er zoveel mensen op één plaats gelijkertijd konden zijn We dachten shit, waren we maar niet gegaan... Eenmaal binnen in de Cave hebben we onze ogen uitgekeken! Wat een schitterende plek. We hebben foto's, maar hoe het er in het echt uitziet is niet te fotograferen. Het was het klimmen en de drukte trotseren meer dan de moeite waard! Na het bezoek zijn we naar de volgende grot gereden. Daar aangekomen heerlijk geluncht. We moesten ons omkleden voor de zippline over het water om zo bij de grot te komen Dat was al super leuk. Het was een mooi stuk naar beneden, vandaar zo'n 15mtr zwemmen naar de grot. Alle 15 mensen van onze groep kregen een helm met lampje op. Toen ging het gebeuren. In het pikke donker de grot in. Door het water, lopen en zwemmen, er lagen veel rotsen in het water Ook hier veel stalagtieten en stalagmieten, dus oppassen voor benen en hoofd! We moesten door smalle glibberige gangetjes voor we bij een groot modderbad aankwamen, daar viel je uiteindelijk letterlijk in! Na een tijdje te hebben 'gemodderbadderd' moesten we dezelfde weg weer terug. Echt gaaf om dit te hebben gedaan! Het laatste stuk zijn Freddy en ik met een kano teruggevaren. Het was echt een super ervaring! Rond 17.30uur waren we weer in ons hotel. We hebben ons ontdaan van alle restanten van de modder en zijn Dong Hoi een bezoekje gaan brengen. Het is ten opzichte van Hanoi een heerlijk rustige stad. We hebben een wandeling gemaakt door het park en langs het water. Op een gegeven moment liepen we langs allemaal eettentjes langs het water. Wanneer wij voorbij liepen verdraaiende de Vietnamese mensen hun nekken bijna en gingen staan om Freddy goed te kunnen zien! Halverwege gingen we ergens eten en komen er allemaal moeders en kinderen vragen of ze met Freddy op de foto mogen Wij liggen helemaal in een deuk, zijn ook de enige vakantiegangers hier lijkt het... Na te hebben genoten van heerlijke platvis(zelfs de gaatjes kun je eten) en garnalen vraagt het jochie dat ons bediend heeft waar we vandaan komen. Wij vragen wat hij denkt; hij zegt USA. Hij en alle anderen dachten, dat Freddy George Clooney was Hilarisch..... Na flink te hebben gelachen nemen we nog een afzakkertje tegenover ons hotel. We zitten boven en genieten van een prachtig uitzicht over de rivier en de verlichte stad. Voor morgen staat de easy rider op het programma.

1. Leo:
    24 juli 2017
    Ziet er prachtig uit. Mooie foto's.
  2. Naomi:
    25 juli 2017