Phu Quoc

30 juli 2017 - Phu Quoc, Vietnam

30 juli
Vandaag weer een scooter dagje. Gisteren hebben we het zuiden van het eiland bekeken en vandaag gaan we het noorden eens bekijken. Het is weer prachtig weer, volop zonneschijn. We starten bij het strand aan de overkant van de weg. Wat een plaatje! Wij zijn de enige die er rondlopen. Mooi wit strand, golven, palmbomen en zon, wat wil een mens nog meer. We wandelen een eindje en maken mooie foto's. Na een uurtje vertrekken we voor een bakje icecoffee naar Dragon fly hostel. Het ligt op een berg met uitzicht over Duong Dong en de zee. Een prachtige plek om even van te genieten. Na de koffie vervolgen we onze weg naar het Noorden. Langs de straat wordt veel fruit, groenten en vlees verkocht. We besluiten lekker ananas mee te nemen voor onderweg. We rijden verder over, eigenlijk voor ons doen, onbegaanbare wegen. Op een gegeven moment zitten we ergens in de bush, bush. Er staan een paar krotjes met iemand in een hangmat, onder een paar golfplaten. We gaan maar weer terug om een zijpad te nemen richting de grote weg. Na een tijdje slaan we af en volgen het bordje beach na 350mtr. Ahum, 350mtr blijkt 3,5km volgens mij. Wat een weg, één en al hobbels, plassen en glibberige stukken. Gelukkig beteiken we heelhuids het strand en genieten van een stukje ananas en weer een verlaten baai. We blijven er niet heel lang en gaan weer verder. Zo bezoeken we nog twee strandjes. We verbazen ons over de troep op de stranden, langs de weg en bij de huizen. Echt zonde Ook kijken we onze ogen uit naar de enorme resorts die er worden neergezet. Hoe in vredesnaam gaan ze die allemaal vullen?!Dit geeft ook een enorm contrast weer met de mensen, kinderen en koeien, die we hebben zien scheumen in de vuilnisbeld. Er stonden zelfs 'huisjes' van stukken plastic en palen naast. Wat een triest gezicht en andere kant van Vietnam. We staan er maar niet te lang bij stil en vervolgen onze weg. Achter ons zien we grote donkeren wolken aan komen drijven. Freddy draait het gas flink open om snel een plaatsje te bereiken. Het lukt ons om de wolken voor te blijven en krijgen helemaal geen regen We eten iets bij een restaurantje dat eigenlijk niet eens open is, er wordt gewoon even eten gehaald... Ons uitzicht is een prachtige blauwe zee met een wit strand en de kust van Cambodja. Na het bord heerlijke Rice noodles met kip rijden we weer terug naar het zuiden. Het eerste stuk gaat 18km over een klei pad! Het pad, de weg, achter ons gelaten gaan we opzoek naar een waterval. Helaas hebben we deze niet gevonden Onderweg zien We wel de koeien op de weg slapen en rond lopen. We besluiten door te rijden naar Duong Dong om daar een borrel te gaan drinken bij de Dragon Fly hostel. Nadat we de zon hebben zien onder gaan, gaan we een hapje Indiaas eten. Tjee, wat was dat pittig! De eigenaar maakt speciaal voor ons pudding keer, mmm heerlijk! Freddy wil nog ff een klein eindje rijden en dan is het echt tijd om de scooter in te leveren. We maken nog even wat afspraken met de eigenaar van de homestay voor morgen en gaan dan lekker slapen.

1. Jarissa:
    31 juli 2017
    Klinkt als een heerlijke dag!
  2. Leo:
    31 juli 2017
    Ziet er allemaal prachtig uit. Hele goeie terugreis en tot gauw
  3. Jose:
    31 juli 2017
    De laatste uurtjes, goede vlucht terug xx
  4. Naomi:
    1 augustus 2017
    Ziet er mooi uit! En het klinkt als een leuke dag!
    Goede terugreis!xxx