Victoria, Vancouver Island

23 september 2016 - Victoria, Canada

Vanmorgen Rustig aan gedaan. Regen toen we wakker werden.... Op ons gemak ontbeten en daarna richting Victoria gereden. Daar aangekomen was het droog bewolkt weer. Een route gewandeld langs de hotspots van Victoria. Rond half 2 hadden we alles wel gezien, een bugzoo, China Town, het parlementsgebouw en zo nog veel meer. Best trek gekregen van het wandelen. We hadden een heel klein restaurantje gezien bij de bugzoo, Japans. Daar hebben we heerlijk vers gegrilde makreel gegeten met andere Japanse bijgerechtjes. Natuurlijk met stokjes!! Het eten smaakte heerlijk. Helaas heeft de stad op ons niet echt veel indruk gemaakt. Intussen is het wel weer pNa de wandeling Butchers Garden bezocht. Een prachtige tuin met mooie bomen, struiken en beplanting. Wat ons ook hier weer is opgevallen is, dat we net 1 ā 2 weekjes te vroeg zijn voor de mooie rode verkleurde bomen... Vannacht slapen we weer ergens bij een camground op de parkeerplaats, wel een mooie vlakbij het strand. Het is ontzettend druk rondom Victoria want Prins Harry en zijn Kate komen op bezoek.... Voor het eten nog een strandwandeling gemaakt. Nu nog even lezen en dan naar bed. Morgen gaan we weer vroeg met de ferry de overtocht maken naar Vancouver. Dat betekent meteen dat we op de weg terug zijn naar Calgary..