Zion dag 1

26 juni 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Op weg naar Zion vandaag, wat gaan we weer allemaal beleven.. Eerst even tanken, dat kan meteen nadat we van de campground afkomen. Het begin is 'goed' we missen meteen al junction 9😕 Het is nog vroeg moeten we maar denken, rond 6.15u. Gelukkig waren we wakker genoeg om er snel achter te komen! Bij Zion moeten we door de tunnel, dat kan vanaf 08.00u, De tunnel wordt stilgelegd voor verkeer als er campers door moeten. Vanwege de smalte moeten campers exact in het midden rijden. We willen er zijn voor er files ontstaan. Omdat we er vroeg zijn kunnen we de Zion overlook lopen, een half uurtje. Prachtig uitzicht op Zion! Terug bij de camper snel aansluiten in de groeiende rij, we zijn de eerste van de campers! De tunnel wordt afgesloten aan de andere kant en we kunnen er door, dit stukje even gefilmd.  Wanneer we de tunnel uitkomen is het of we Jurassic Park inrijden. In een woord: grandioos 😁 Wat een bergen en weer anders dan de voorgaande parken. We brengen een bezoekje aan het visitorscentre om te vragen welke trails er gelopen mogen worden. YES, we mogen de Narrow's lopen, deze stond hoog op ons lijstje😁 Schoenen aan, tas ingepakt en op naar de bus. Je kunt namelijk alleen met de shuttle bus Zion in. Wat was dit fantastisch om te doen. Langs rotswanden, de snel stromende rivier oversteken, tot je middel in het water en dat tussen enorme rotswanden in. Wat voel je je dan maar klein! We krijgen steeds meer respect voor de aarde en z'n bijzondere natuur, laten we er vooral zuinig op zijn! Zo hebben we zo'n 5 uur in de Narrows doorgebracht, enorm genoten. Weer terug naar de shuttle lopen we de Kokjes uit Elspeet tegen het lijf. Hoe bijzonder is dat? Even staan kletsen, foto's gemaakt en onze ervaringen gedeeld. Rond 17.15u kwamen we moe maar voldaan op onze campground aan. Genoten van een lekker wijntje, een corona en wat eigen gemaakt eten. Na het eten nog even in Springdale (dat ligt zo naast de ingang van het park) broodjes gehaald voor morgen. Een bakje koffiedrinken en dan maar weer een poosje slapen en dromen over de dag van morgen. Wat zal deze ons weer brengen...