Zion 2

27 juni 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

De Angels Landing trail staat op het programma voor vandaag. We zitten 7.00u in de shuttle en starten 7.30u met wandelen. Mijn hemel wat een steile klim! We klimmen tot halverwege de berg en gaan dan tussen twee bergen door. Hier komen we iets op adem om vervolgens aan de volgende klim te beginnen. Dit is allemaal nog op een verhard pad, niets aan de hand. Dan komen we bij de laatste,  ongeveer 500mtr, het echte werk kan beginnen 🤤. Langs rotswanden over rotsen, met aan beide kanten ravijnen klimmen, met  alleen houvast aan een ketting naar de top. Wat een spannende tocht. Na 1 1/2 uur staan we trots op de top van de berg. 🤗 Hier en daar een mooie foto schieten doen we natuurlijk  ook op de weg naar boven. Maar dan... We moeten ook nog naar beneden, daar zien we wel tegenop, toch maar beginnen. Uiteindelijk viel ons dat mee gelukkig😊 Na 3uur staan we weer beneden om op de shuttle te wachten. Dit was echt once in a life time.😁 We zijn nog niet klaar in Zion. Een bushalte terug rusten we even uit en genieten van een welverdiende cappuccino. Na de koffie lopen we de Lower Emmereld Pool trail, deze is kort. Voor vandaag is het genoeg geweest. We gaan nog even genieten in het park uit de zon onder de bomen, een heerlijk windje zorgt voor wat verkoeling. Om circa Of12.30u pakken we de shuttle terug naar de campground. Nu is het tijd voor het nagenieten van ons avontuur en gaan daarna een boek lezen. Deze dag een wasje gedraaid, een ijsje gegeten en als maaltijd de bbq aangezet. Nu nog even lezen en een bakje koffie drinken. We gaan vroeg slapen, morgen een lange rit richting Yosemite.

1. Jose:
    27 juni 2019
    Hey, pittig tochtje, maar hoe gaaf.