Ho Chi Min

1 augustus 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

1 - 2 augustus
We staan vandaag om 7.00u op in Phu Quoc. Ons laatste Spanish ontbijtje staat voor ons klaar. Om 8.00u staat de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. We vertrekken 9.30u naar Ho Chi Min. In Ho Chi Min aangekomen brengen we onze koffers naar een kofferruimte en vertrekken nog voor een dagje naar de stad. We beginnen met een bakje koffie tegenover de Notre Dame. We zoeken het theater op om te bekijken en besluiten voor de avond kaartjes te kopen. We gaan naar een bijzondere voorstelling. Er zijn nog een paar plaatsen die we bezoeken, City hall, het standbeeld van Ho Chi Min en de Batan markt. We lopen de markt op, bij het tweede pad verlaten we de markt meteen weer. Wat een drukte en een geleur... We eten en drinken nog wat in de stad. (lekkere pannenkoekjes) Om 18.00u begint de voorstelling waar we kaartjes voor hebben. Het is acrobatiek, muziek en dans. Prachtig om te zien en wat zijn die mensen sterk zeg! Na de voorstelling lopen we richting het vliegveld en gaan een hapje eten. Wat een vies eten, voor de eerste keer dat we ons eten echt niet lekker vinden. Gekookte kippen pootjes met veel pepers.. jakkie Na het kleine beetje eten lopen we verder naar het vliegveld. Onderweg komen we nog een paar plekjes tegen waar we nog niet zijn geweest. Het lukt ons om het vliegveld lopend te bereiken. We wassen ons en checken in en boarden voor de terugreis. In Dubai moeten we 3 1/2u wachten. Missen we bijna onze vlucht naar Dusseldorf We moeten hard rennen om op tijd bij de gate te komen. Het is gelukt Helaas dit keer geen mazzel en gewoon econemy class vliegen. Om 14.30 stappen we in onze auto in Düsseldorf. Bij thuiskomst staat het eten klaar en zitten de kids op ons te wachten. LIEF Nu uitgeput naar bed en morgen starten met het maken van een album. Wat een heerlijke vakantie met mooi weer! ☀️ Als we andere mensen moeten geloven hebben we super veel geluk gehad met het weer. We reden achter de buien aan